IMG_0764.jpg

Tänä keväänä olen parin otteeseen kerännyt omalta pihalta nokkosia. Edellisinä vuosina olen ryöpännyt nokkoset ja laittanut pakkaseen, ja käyttänyt sieltä sitten keittoon ja lettuihin. Tänä vuonna olen kuivannut nokkosia uunissa. Osan laitoin sellaisenaan purkkiin. Ajattelin, että sieltä voisi sitten murustella vaikka munakkaan sekaan. Osan pyörittelin ensin oliiviöljyssä ja ripottelin suolaa päälle, ja tein näin nokkossipsejä. Mun mielestä ehkä jopa parempia kuin lehtikaalisipsit.

IMG_0727.jpg

Aika aikaavievää puuhaa tuo on. Ensin keräät nokkoset ja irrotat lehdet varsista. Sitten huuhtelet, kuivattelet, öljyät, suolaat ja levität pellille, niin etteivät ihan ole kasoissa. Itse kuivaukseen ei kyllä sitten menekään kuin viisi minuuttia.

Mutta onpa sitten luomua ja ravinteikasta lähiruokaa.

Viime viikko oli tosi kiireinen ja ehdin vain kerran thaikkutreeneihin. Lisäksi kävin pari kertaa juoksemassa ja tein kai yhden tai kaksi lyhyttä lihaskuntotreeniä kotona (lyhyttä tarkoittaa 5-15 min).

Maanantaina kuulin, että thaikkutytöt olivat viime viikolla päättäneet alkaa treenaamaan leuanvetoja aina treenien jälkeen. Joku yrittää sitä ensimmäistä puhdasta vetoa, ja joku toinen yrittää saada aina enemmän kuin edellisellä kerralla. Mäkin innostuin heti lähtemään haasteeseen mukaan. Kroppa on valmiiksi lämmitelty ja kaverit on vieressä tsemppaamassa. Voiko parempaa olla?

Mähän viime kesänä jo sain sen yhden puhtaan leuan vedettyä, mutta sitten tuli taukoa ja nyt en enää ole saanut tehtyä. Nyt mä ihan pienellä hypyllä sain itseni vedettyä ylös, ja kumpparin kanssa sain jopa 6 toistoa tehtyä ekalla kierroksella ja 4 toisella. Vastaotteellakin kokeilin ekaa kertaa, ja niitäkin taisin saada kolme menemään kumpparin kanssa. Olen taas ihan fiiliksissä!

Tänään taas vuorossa normi treenit ja lauantaina sitten leiripäivä. Saa nähdä miten poikki mä olen sen jälkeen.