Vihdoin se on täällä. Kauan odotettu loma. Yllätyksenä tuli vaan se, että nämä onkin mulle palkattomia päiviä. Keskiviikkona pomo pyysi mua juttelemaan hänen ja meidän kirjanpitäjän kanssa ja kertoi, että eihän mulle ole vielä mitään talvilomaa kertynyt töihinpaluun jälkeen. Itkuhan siinä tuli. Olin vihanen siitä, että pomo ei ite ole asiasta sen vertaa perillä, että ois kertonut, kun loma on ollut merkattuna kalenteriin toista kuukautta. Ja vihanen siitä, etten ollut ite osannut asiaa laskea. En vaan ajatellut, kun viime kesänä kuitenkin sain jo melkein täyden kesäloman. Suunnitelmia oli loman varalle tehty, muttei mitään varauksia, joten olisin voinut jäädä töihinkin ja mies ois ollut lasten kanssa kotona. Mutta olen odottaut tätä lomaa jo monta viikkoa (töissä on tosi tahmeeta) ja halusin viettää aikaa perheen kanssa joten juteltiin asiasta miehen kanssa, ja tultiin siihen tulokseen, että vaikka viikon palkaton aika loven tekee meidän budjettiin, niin kyllä me pärjätään.

Joten tässä sitä ollaan. Lomalla. Loppuviikko meillä meni lasten sairastellessa. Ensin oli poika kuumeessa keskiviikkona ja torstaina, ja tyttö perässä perjantaina ja lauantaina. Sunnuntaina ei enää onneksi kuumeiltu ja illalla lapsen lähtivät mummilaan yökylään.

Mä päätin lomalla keskittyä liikuntaan. Aloitin taas tekemään TapOut-treenejä. Perjantaina core, lauantaina yläkroppaa ja sunnuntaina plyo-treeni.

Eilen oltiin miehen kanssa Virttaalla, Säkylänharjulla hiihtämässä. 25 km hiihdettiin vapaalla tyylillä ja täytyy sanoa, että olin aika hyydyksissä kun päästiin takasin autolle. Sunnuntain plyo-treeni tuntu mukavasti persuksissa jo lähteissä ja hiihdon jälkeen tuntui joka paikassa muuallakin.

IMG_0526.jpgIMG_0533.jpg

Keli ja maisemat oli ainakin kohillaan.

IMG_0534.jpg

Mä niin tykkään näistä mun suksista <3

IMG_0535.jpg

Tänään oli tarkoitus tehdä TapOutin jooga, mut unohdin sen kokonaan. Tänään on ollut niin paljon muuta hässäkkää. Aamupäivällä oltiin luistelemassa ja iltapäivällä moikkaamassa lasten vanhaa hoitotätiä ja kaupassa. Illalla tuli miehen vanhin tyttö meille kahden kaverinsa kanssa, kun huomennea ollaan koko porukka lähdössä piknik-risteilylle. Huomennakaan ei siis liikuta. No, ehkä mä voin pitää parikin vapaapäivää. Tehdään sit taas loppuviikko tehokkaammin.

Maidottoman kanssa ollaan lintsattu tällä viikolla. Pitihän sitä laskiaispullaa saada ja muutenkin mulla alko hermo mennä ruokien miettimiseen, joten nyt ollaan menty laktoosittomalla. Ainakaan suurempia mahavaivoja ei ole ilmaantunut. Toivottavasti tämä nyt ei tytön flunssaa pahenna. Perjantaina ollaan menossa sitten siihen korvien putkitukseen.