Kyllä mä sen flunssan lopulta sain, kun tarpeeksi kauan keikuin siinä rajamailla. Sunnuntaina oltiin miehen kanssa hiihtämässä Kerttulassa. Olin koko päivän jotenkin tosi väsynyt, mutta ajattelin, että hiihtämään haluan kun siihen mahdollisuus on. Vapaalla hiihdettiin ja ihmettelin kun sykkeet nousi koko ajan ihan hirmu korkeelle. Melkein maksimisykkeet paukkui joka mäen päällä. No, onhan siellä aika kovia ne mäet ja ajattelin, että se väsymys vaan vaivaa. Lenkin jälkeen mentiin hakemaan ipanoita appivanhemmilta ja käymään kahvilla, niin anoppi kysyi, että onko mulla nuha, kun niiskutin. Illan mittaan niiskutus vaan lisääntyi ja eilen sitten totesin, että kyllä tässä on ihan kunnon nuha päällä. Tänä aamuna olo oli jo tosi tukkonen ja päivän mittaan on alkanut vähän lihaksia kolottaa. Ei auta. Pakko ottaa rauhallisesti, vaikka miten tekis mieli ladulle.

Eilen olin pojan kanssa hiihtämässä. Hän oli eka kertaa ladulla suksien kanssa. Aikasemmin on kokeiltu hiihtämistä vaan pihalla. Ei se ladullakaan ihan ongelmitta sujunut. Äidille ainakin tuli hiki pojan ylös nostelusta, mutta ilman kiukkua selvittiin. Pientä pettymystä oli ilmassa, kun ei se hiihto ollutkaan niin helppoa, mutta eiköhän me päästä uudelleen kokeilemaan vielä.

Mulla on pieni kriisi menossa tämän maidottoman suhteen. Mä olen totaalisen kyllästynyt syömään kananmunia enkä meinaa keksiä mistä saisin proteiinia aamu- ja iltapaloihin. En tykkää mitään leikkeleitäkään ihan hirveesti syödä. Muutenkin tuntuu tosi rasittavalta miettiä ruokia. Tuntuu, ettei mitään keksi mitä koko perhe suostuisi syömään. Kyllä mä olen muusia tehnyt kaurakermalla ja makaronilaatikkoa mantelimaitoon, mutta siltikin. Kyllä tämä vähän on rasittavaa. Anoppilassa oli tarjolla pullaa ja piirakkaa ihan normi versioina ja niitä syötiin. Kyllä mä huomasin, että seuraavana päivänä mahaa turvotti ja oli jotenkin huono olo. Liekö sitten syynä maitotuotteet vai höttöhiilarit. Viikonloppuna tuli muutenkin syötyä taas karkkia ja valkosta leipää. Kauheesti taas tuntuu noi hiilarit houkuttelevan. Se on tämä väsymys ja kurja olo. Voi pöh.

Toivottavasti olo kohenee viikonlopuksi, että pääsee hiihtämään.