Huh, mä alan olla jo niin lomafiiliksissä, että työnteosta ei meinaa tulla mitään. Perjantaina oltiin miehen kanssa Ruisrockissa ja lauantaina haettiin lapset appivanhemmilta heidän kesäpaikaltaan. Siitä tuli niin lomafiilis, että meinasin koko ajan unohtaa, että yksi viikko pitää vielä puristaa töissä. Sunnuntaina pyöräiltiin lasten kanssa hiekkarannalle linnaa rakentamaan ja kahlailemaan. Loppupäivä meni siinä sitten pihalla pyöriessä.

Yhtään treeniä en ole saanut taas tehtyä sen jälkeen, kun keskiviikkona pt:n kanssa tehtiin toiminnallinen treeni meidän pihalla. Alkaa vähän jännittää, kun päätettiin, että ensi perjantaina katsotaan mihin ollaan päästy, kun valmennus on puolivälissä. Viime viikko meni ihan hyvin syömisten suhteen, paitsi viikonloppuna tuli syötyä ja juotua aivan ohi ohjeiden. Nyt pitää tämä viisi päivää tässä tsempata oikein kunnolla, ettei ole perjantaina mitään hiilaripöhötyksiä päällä.

Mä olen aika lailla soveltanut niitä pt:n ruokaohjeita. Ottanut vaan itselleni sopivimmat osat käyttöön. Yrittänyt lisätä proteiinin saantia ja monipuolisemmin käyttää kasviksia. Olen kuitenkin käyttänyt sekä vehnäjauhoja että hiivaa enkä sokerinkaan kanssa ole tehnyt mitään totaalikieltäytymistä tosiaankaan.

Saa nähdä mitä tulokset on. Oli mitä oli, niin mä olen tänä aikana ehkä selvemmin tajunnut sen miten haluan treenata ja syödä ja mitä kohti olen menossa. Tällä hetkellä mä olen kohtalaisen tyytyväinen olotilaani ja peilikuvaani. Olen tajunnut, että mulle ei oikeestaan ole tärkeää, että saanko ne viimiset makkarat karistettua. Mä en halua koko ajan miettiä syömisiä ja laskea montako grammaa protskua on tänään kertynyt. Mä en halua syödä pelkkää kanaa ja parsakaalia. Mä haluan nauttia liikunnasta. Haluan treenata kovaa, mut toisaalta myös relata ihan kunnolla. JA haluan panostaa puhtaaseen, terveelliseen ja maukkaaseen ruokaan. Siihen että marinoin lihat itse, käytän lähiruokaa mahdollisuuksien mukaan, vältän lisäaineita ja kevyttuotteita. Paistan voissa jos haluan voin maun, lorautan paksua kermaa jos "tilanne vaatii". Tietysti silti koetan syödä mahdollisimman paljon kasviksia ja käyttää pehmeitä rasvoja.

Olen tosi tyytyväinen pt:ltä saatuihin treenivinkkeihin ja niistä aion ottaa ideoita myöhempiinkin treeneihin. Nyt ollaan toki vasta puolivälissä ja varmaan vielä tulee uusia juttuja ainakin treenipuolelle. Saa nähdä miten pt suhtautuu mun "kapinointiin" ruokavalion suhteen.