Väsyttää. Kuin tervassa liikkuis. Tyttö valvotti mua toissayönä osittain puoli kahdesta neljään. Ja neljän jälkeen ei sitten nukuttukaan yhtään. En tiedä mikä hällä oli. Ei mitään suurempaa hätää, kun ei ollut oikeastaan itkunen, ei vaan tullut uni silmään. Vaihdettiin monta kertaa sänkyä, vähän väliä oli unilelut hukassa ja mun piti silittää koko ajan. Kuuden aikaan sitten tyttö vihdoin nukahti uudelleen. Mun pitikin sit jo nousta ylös, eikä tyttökään saanut nukkua puoli seiskaa pidempään. Eilinen päivä oli sitten ihan hirvee töissä väsymyksen takia. Päätä särki ja oli huono olo. Kun hain lapset hoidosta, niin hoitaja huokaili miten poika on ollut aamupäivän kärttynen eikä osannut leikkiä muiden kanssa. Määräili ja haukkui häntäkin tyhmäksi. Poika on sanonut useasti että kotona saa tehdä kaikkia niitä asioita joita hoidossa ei saa. Ja hoitaja tuntuu nyt olevan sitä mieltä, että meillä tosiaan saa käyttäytyä miten haluaa. Otin tämän jotenkin tosi raskaasti. Tuntui, että tapaani olla äiti kritisoitiin tietämättä miten meillä oikeasti asiat on. Illalla päänsärky vaan paheni ja koiraa lenkittäessä tunsin muljahduksia rinnassa. Ihan normaalia mulle väsyneenä. Lapsia nukuttaessa nukahdin itsekin yhdeksän maissa pojan sänkyyn. Puoli kymmeneltä siirryin omaan sänkyyn nukkumaan.

Aamulla heräsin melko pirteänä, mutta töihin päästyä alkoi väsymys taas painaa. Pieni päänsärkykin kolkuttelee jossain otsalohkossa. Aamu oli lasten kanssa vaikea ja mieskin oli kireä. Oma olo on lähinnä masentunut. Kaikki tuntuu vähän vaikealta. Onneksi jo eilen siirsin huomiselle sovitut lopputestaukset pt:n kanssa ensi viikkoon. Nyt ei millään jaksais keskittyä urheiluun.

Piukat Paikat syyskuun haastetta olen myös tehnyt niin, että olen edelleen sen suunnilleen viikon jäljessä. Viime keskiviikkona aloitettiin miehen kanssa myös punnerrushaaste. Siinä on nyt eka viikko takana ja toinen viikko pitäisi aloittaa tänään. Saa nähdä onko jaksamusta illalla. Viime viikon salitreeni pt:n kanssa meni hyvin vaikka etukäteen lähtö tuntui vaikealta. Tosin treeni oli kevyehkö. Kokeiltiin vähän erilaisia, vaihtoehtoisia liikkeitä normi saliohjelmaan.

Musta tää oli hauska

frontsquat-normal.jpg

Pt ehdotti mulle taukoa maitotuotteista - tai ainakin laktoosista, koska toisinaan maitotuotteet saattaa aiheuttaa tai pahentaa hengitystieoireita. Tämä tuli siitä, kun valitin, että vielä vaan on flunssan jäljiltä kurkku iltasin ja öisin kipeä ja yskittää. Itsekin olen miettinyt sitä maitotuotteiden jättämistä tai vähentämistä, kun mahan kanssa on jonkin verran ongelmia jatkuvasti. Ilmavaivoja ja turvotusta lähinnä. Muutaman kerran tässä kesän ja syksyn aikana on ollut aamulla tosi paha olo ja maha sekaisin, että olen jo miettinyt, että onko jotain mahatautia tulossa. Aina ne oireet on kuitenkin aamupäivän aikana kadonneet. Isälläni on laktoosi-intoleranssi, joten ei ole mitenkään ihmeellistä jos mullekaan ei maito sovi. Ehkä nyt vois ottaa härkää sarvista ja jättää maitotuotteet pois. Mietityttää vaan mistä mä sitten proteiinin revin. Samalla haluaisin vähentää lihan käyttöä. Ei ne ilmavaivat ainakaan papuja popsimalla parane... ;) Pitää vähän tutkia asiaa...