Hih, me saatiin appivanhemmilta viikonloppuna potkukelkka. Tai siis lapset sai, mut mä otin sen heti urheilukäyttöön. =) Lapset sai potkutella sillä vielä sunnuntaina, mut eilen mä otin kelkan ja koiran ja lähdin jokijäälle potkuttelemaan. Vähänkö oli hauskaa! Koira sai juosta, ja välillä vetääkin ja mä sain nostaa hikeä pintaan potkimalla. Mukavasti alko takapuolessa ja reisissä tuntua tolla viiden ja puolen kilometrin matkalla, varsinkin takasintullessa, kun koira ei enää jaksanut vetää ja oli vastatuuli.

Uudet liukuesteet pitää ostaa kenkiin. Mä olen näköjään heittänyt pois toisen uuden ja toisen vanhan, ja nyt vielä siitä uudesta meni ensin kumiosa poikki ja sit se tipahti jonnekin matkan varrelle. Ois kyllä hienoa jos ois sellanen iso kelkka. Tuo on tollanen pieni lastenmalli, mut kyllä se just mulle välttää, kun oon tällänen persjalkanen.

Illalla vielä tein Tapoutin joogan. Mies huilaa edelleen yskäänsä pois. Lapsetkin on taas kipeinä. Viime viikolla oltiin tiistai, keskiviikko kotona, kun poika oli kuumeessa. Torstaina mentiin hoitoon, mut sain soiton jo kasilta, et tytöllä on kuumetta. Taas oltiin loppuviikko kotona. Eilen oltiin taas hoidossa, mut kun hain noita, niin hoitaja sano, että molemmilla on vähän lämpöä ja poika on valitellut korvaansa. Millonkahan tämä iskee mulle. Miehen poika on kanssa kuulema kuumeessa. On ollut viikonlopun äidillään ja sairastaa siellä edelleen.

Mitäs muuta? Lihaton kuukausi on lähtenyt ihan hyvin käyntiin. Tai siis, että itelle maistuu kasvisruuat tosi hyvin enkä ole kyllä yhtään lihaa kaivannut. Viime viikolla syötiin soija-punajuuri-vuohenjuustospagettivuokaa (lapset ei syöneet), tofupihvejä (ei ollut suursuosikki) ja pastakastiketta soijarouheesta tehtynä (tyttö söi, pojalle kelpas vaan spagetti ja ketsuppi). Lasten kanssa jouduin tyytymään nakkisoppaan, kun oltiin niin monta päivää kotona. Muuten nuo eivät ois syöneet muuta kuin weetabixiä ja leipää. Lauantaina vedettiin mun vanhemmilla hyvällä halulla karjalanpaistia ja sunnuntaina laitoin kalaa. Eilen oli kasvispihvejä ja perunamuusia. Lapset söivät tietty vaan muusia ja tomaatteja. Ei hirveen hyvin suju tää lasten kannalta...

Viikonloppuna tuli muuten taas liikuttua maltillisesti. Lauantaina rauhalllinen metsälenkki oman ja veljen koiran kanssa. Sunnuntaina aamujuoksu koiran kanssa. Tuntui taas pitkästä aikaa hirmu kivalta, ja juoksu kulki kevyesti. Joku 6 km juostiin. Unohdin taas lähteissä katsoa kelloon, ni ajasta ei ole mitään käsitystä. Varmaan joku 35-40 min oltiin reissussa. Iltapäivällä leppoisaa ulkoilua lasten kanssa, eli potkukelkkailua ja pojan luisteluharjoituksia.

20140126_006-normal.jpg

Pysyykö pystyssä...? =)

20140126_002-normal.jpg

Ja se uusi potkuri. On se hieno! =)

Kauheeta, kun kirjotan liian harvoin niin alkaa nämä jutut rönsyilemään....