Hirmunen tarve on uudistua ja uudistaa. Se on tämä kevät. Tai sitten se, että vanhoilla tavoilla ei ole tullut toivottua tulosta, tai niitä ei ole jaksanut noudattaa.

No, nyt olen ilmoittautunut Optimal Performancen Taikinasta teräkseksi valmennukseen. Valmennus kestää kolme viikkoa ja on ilmainen. Ei varmaankaan ole kovin henkilökohtainen, mutta toivon saavani jotain uusia ideoita syömiseen, treeniin ja elämänhallintaan ylipäätään sekä ryhmän tukea. Valmennus alkaa maanantaina ja tänään tein ensimmäisen tehtävän siihen liittyen. Tehtävänä oli merkata kalenteriin seuraavien kolmen viikon ajalle kolme treenihetkeä viikossa. Lisäksi piti miettiä kaksi asiaa elämässä, jotka tällä hetkellä parantavat elämänlaatua ja kaksi asiaa jotka heikentävät sitä.

Toinen uudistus on, että nappasin netistä itselleni oikean ohjelman kahvakuulatreeniin. Muutamaa liikettä joudun soveltamaan, kun ohjelma on suunniteltu kahdella kuulalla tehdäväksi ja mulla on vaan yksi kuula kutakin kokoa. Eilen tein ensimmäisen treenin. Aikaa mulla meni 20 min ja siihen päälle tein 10 min vatsalihastreenin (sekin napattu netistä) ja venyttelyt päälle.

Mulla on auennut uusi hetki illassa treenata. Tai siis joka toinen ilta. Ipanat siirrettiin nukkumaan samaan huoneeseen, joten ainoastaan toisen meistä aikuisista pitää olla nukuttamassa. Hoidetaan tämä vuoroilloin, joten kun mies nukuttaa, niin mulla on hyvä hetki treenata kahdeksan ja yhdeksän välillä. Se ei ole keltään pois eikä ilta mene kuitenkaan ylipitkäksi.

Mies kyllä ehdotteli, että aletaan taas tekemään Tapoutia muutaman kerran viikossa, mutta saa nähdä milloin sellanen hetki koittaa.

Sitten vielä. Mulla on uusi paras ystävä. Saanko esitellä: Foam Roller. Kavereiden kesken Rulla.

Oi miten ihanan tuskaisia hetkiä olemmekaan viime aikoina viettäneet yhdessä. Vaikutukset havaittavissa seuraavana päivänä tapaamisesta. Olen meinaan saanut ikijumissa olleet pakarani ihan kohtalaisen elastiseen kuntoon. Peukut sille! :)

20140328_001%5B1%5D-normal.jpg