IMG_1326%20-%20Copy.jpg

Näin ihanan kannustavan kortin sain yhdeltä rakkaalta ystävältä (mua vuoden nuoremmalta) :D

Viikko sitten tuli virallisesti täyteen 40 vuotta. Eipä tämä olo tästä kummemmaksi ole muuttunut, mutta täytyy sanoa, että jonkinlainen ikäkriisi mulla on. Se, että ikä alkaa nelosella tuntuu vaan niin kamalan vanhalta. Siitäkin huolimatta, että olen saanut mukavaa kommentointia siitä, etten näytä ikäiseltäni, niin itsestä tuntuu, että viimeisen viiden vuoden aikana on kyllä maan vetovoima tehnyt tehtävänsä huolella ja varsinkin naama näyttää tosi rupsahtaneelta. Mutta minkäs teet, näillä mennään. Jos vaikka seuraavan kympin aikana ei tapahtuisi sitten kovin musertavaa muutosta....

Sain mieheltä synttärilahjaksi Polar Loop 2:n. Olen aika yllättynyt ja onnellinen, koska yleensä lahja on ollut kirja. Olen salaa haaveillut aktiivisuusmittarista, mutta en uskaltanut edes ehdottaa lahjaksi koska onhan se aika kallis, ja toisekseen mies ei oikein ymmärrä näitä mun ruokavalio- ja liikuntaintoiluja (siis siinä mielessä, että aina innostun jostain uudesta jutusta), puhumattakaan tästä mun tilastofriikkeydestä.

IMG_1332%20-%20Copy.jpg

Kriisiranneke - niinku tuon yläolevan kortin antanut kaveri sanoi :D

Muutama viikko sitten mies kysyi, että onko lahjatoiveita. Sanoin, ettei ole. Toissa viikolla sitten mies sanoi, että nyt menee yllätys pilalle, mutta haluaisinko Polar Loop2:n vai Fitbit Charge HR:n. Mulle oli aika selvää, että haluan Polarin. Ensinnäkin houkutteli Polarin täysi vedenkestävyys, eli voi pitää vaikka uidessa, ja toiseksi mua Fitbitissä vähän mietityttää sykkeen mittaus ranteesta. En ihan luota siihen. Polar tarvitsee erikseen sykevyön (jota mulla ei vielä ole), mutta ainakin mittaus on luotettava.

Olen nyt muutaman päivän ehtinyt pitää tätä Polaria ranteessa ja olen ihan koukussa. Tää on niin siistiä! Mä seuraan pitkin päivää missä mennään, paljonko vielä pitäis kävellä tai touhuta. Kunnolla urheilemaan en ole päässyt, kun jonkinlainen flunssaolo ja yskä on vaivannut jo pari viikkoa. Aika helposti mielestäni tulee tavoite täyteen. Mun työ on enimmäkseen seisomista ja pientä liikuskelua, välillä käyn firman toisessa päässä pyörähtämässä. Nyt on töiden lisäksi tullut normi kotihommat ja koiralenkki. Silti askeleita kertyy reilusti yli 10 000 ja kehut päälle, että hyvin menee. 

SMBK8475.jpg

Huonona puolena on kiinnitys. Lukko aukeaa lukon sivussa olevia nappeja painamalla ja mulla ainakin helposti lukko avautuu, kun ranne on koukussa, tai kantaa jotain sylissä. Kerran lukko oli auennut, kun koiralenkin jälkeen laitoin koiran autoon ja heitin samalla hanskat ja heijastinliivin auton perään. Illalla myöhemmin tajusin, että mulla ei ole enää Loopia ranteessa. Kyllä iski pieni paniikki, että kahden päivän käytön jälkeen olen hävittänyt koko laitteen. Lähdin pihalle taskulampun kanssa etsimään. Onneksi ranneke löytyi auton takakontista. Mun pitää vielä vähän lyhentää ranneketta. Toivottavasti se auttaa tuohon kiinnipysymiseenkin.

Lauantaina juhlittiin ystävien kanssa mun synttäreitä. Tai sanotaan, että synttärit antoivat syyn kutsua ystävät koolle. Voi sitä naurun määrää! Olen todella onnekas, koska koolla oli neljä mun lähintä ystävääni, joista kolme olen tuntenut yli 30 vuotta ja yhden 20 vuotta! Uskomatonta. Niin paljon on koettu yhdessä.

Mekkokin meni päälle ihan mukavasti. Olen tyytyväinen. Lauantaiaamuna paino oli 53,8 kg, välillä käytiin jopa 53,5 kg:ssa, mutta ehkä olin silloin vähän kuivahtanut. Mulla on kertakaikkiaan makeanhimo hävinnyt. (Varmaan tämän sanottuani kieriskelen illalla hirveessä karkkihimossa ja kohnaan kaappeja etsimässä herkkuja). Edes eilen lievän dagen efterin jälkeenkään mun ei tehnyt mieli mitään roskaruokaa eikä herkkuja. Muutaman palan otin fazerin sinistä mieheltä ja sanoinkin, että mun mielestä se ei edes maistu oikein miltään. Raakasuklaata mun ois vähän tehnyt mieli.

IMG_1329%20-%20Copy.jpg

Lasilliset kuohuvaa miehen kanssa virallisena syntymäpäivänä.

IMG_1341%20-%20Copy.jpg

Lauantain tarjoiluja: kana-couscous- ja vuohenjuusto-granaattiomenasalaatit sekä meetvursti- ja päärynäaurajuustopiirakat.

IMG_1340%20-%20Copy.jpg

Lisää tarjoiluja: juustot ja keksit. Slurps! Kuvista puuuttuu vielä jälkkärinä ollut balilainen raakasuklaakakku.

Nyt kun pääsisi kunnolla eroon tästä flunssasta, niin olisi taas intoa treenailla. Näkisi senkin miten juoksu tai muu kunnon treeni vaikuttaa aktiivisuusmittarin lukemiin. Lauantaina on ainakin tiedossa sulkisvuoro kaverin kanssa. Siitä onkin aikaa, kun on viimeksi pelattu yhdessä. Joskus ala-aste aikoina meillä oli kahden tytön sulkiskerho, joka "harjoitteli" eli pelasin meidän pihalla kerran viikossa. Hah hah! Hauskaa päästä verestämään vanhoja muistoja silläkin saralla.