*Maaliskuu on lähtenyt käyntiin varsin mallikkaasti. Pientä väsymystä on ilmassa, mutta syömiset on menneet niinkuin pitikin ja viikkoon on mahtunut kolme aerobista treeniä ja yksi kuntopiiri kotona.  Kuntopiirissä tosin en jaksanut kuin kaksi kierrosta. Kroppa oli niin kertakaikkisen väsynyt alusta asti. Mutta pääasia, että treeni tuli tehtyä, vaikka melkein jo jätin väliin väsymyksen takia. Lenkit on olleet kevyehköjä kävelyitä koiran kanssa, mutta ne on olleet ihan ok ottaen huomioon että kroppa tuntuu päivästä toiseen tosi väsyneeltä.

Meillä on töissä ollut hirmunen kiire viimiset pari viikkoa ja toisaalta ihan hirvittää jättää työkaverit tekemään munkin hommiani ensi viikolla, mutta enimmäkseen olen tosi onnellinen lomasta. Tulee tosiaan tarpeeseen. Lapsetkin tuntuvat väsyneiltä ja tekee hyvää koko porukalle olla hetki ilman aikatauluja. Toivottavasti kelit pysyy hyvinä, että päästään paljon ulkoilemaan ja liikkumaan.*

Tämän verran olin kirjoittanut tuossa maaliskuun alkupäivinä ennen lomia. Olin varmaan ajatellut jatkaa jotenkin ja jättänyt postauksen muhimaan, mutta sitten se oli unohtunut arkistoon.

Loma meni ja siitä nautittiin. Lapset olivat molemmilla isovanhemmillaan yhden yön, jolloin me saatiin miehen kanssa vähän tasoiteltua univajeita. Meillähän lapset, vaikka nukkuvat täysiä öitä, ovat aamuvirkkuja molemmat, jolloin viikonloppuisinkaan ei yleensä saa nukkua seitsemää myöhempään. Ei sitä enää osaa mihinkään puoliin päiviin edes nukkua, mutta ihanaa kun saa joskus herätä ihan omaan tahtiinsa ja jäädä vaikka sänkyyn pötköttämään ja lukemaan kirjaa.

Ensimmäinen yökyläily osui lomanaloitusviikonloppuun. Lapset lähtivät miehen vanhempien kanssa pillkireissulle meren jäälle. Tai lähinnä miehet olivat pilkkineet ja naiset hiihtäneet ja potkutelleet potkurilla. Voi sitä pienen pojan onnea, kun heti alkuun oli kala ollut syönnillään ja oli saanut kuulema jo ensimmäisen vartin aikana kiskoa toistakymmentä ahventa ylös avannosta. Pojan koko saalis oli lopulta ollut yli 30 ahventa. Niitä oli sitten mummilassa paistettu ja syöty vatsat pullolleen. Kotiinkin tuli vielä iso vadillinen valmiiksi fileoitua ahventa. Kyllä meidän kelpaa! Me käytiin miehen kanssa hiihtämässä Kerttulassa ja iltaa vietettiin miehen vanhimman tytön kanssa pelaillen ja herkutellen.

Maanantaina käytiin koko perheen voimalla leffassa katsomassa uusin Risto Räppääjä. Illalla lapset alkoivat jo kaivata mummolaan, joten ei muuta kuin soitto mummolle, että saako tuoda lastin ja sitten vaan porukka autoon ja lapset uudelle yökyläilyreissulle. Itse kävin vielä salilla ennenkuin ajelin kotiin. Ja tiistai-iltana poikkesin taas salille ennenkuin hain lapsukaiset kotiin. Tosi kivalta tuntui taas olla mun vanhalla kotisalilla. Kaivoin esille vanhan kaksijakoisen saliohjelman, jossa on yläkroppa - alakroppajako, joilla yhteen treeniin ei alkuläppöineen ja venyttelyineen meni kuin 45 minuuttia. Toisaalta molemmat treenit saa myös mahdutettua samalle päivällä jos on enemmän aikaa.

Tiistaipäivä meni siivoillessa samalla kun keittiöfirman miehet asensivat meille keittiön kaappeihin uudet ovet paikoilleen. Nyt on vihdoin remonttiurakka tältä osin saatettu loppuun ja tavarat sai lopullisesti palauttaa kaappeihin. Kummasti raikastui keittiön ilme. Olen kyllä tosi tyytyväinen lopputulokseen. Uusi vähän värikkäämpi verhokappa toisi vielä mukavan lisän.

Keskiviikko lötköiltiin kotosalla ja torstaina aamulla lähdettiin matkaan kohti Vantaata. Sinne lähdettiin ihan vaan viettämään aikaa lasten kanssa. Meillä oli huone varattu Rantasipi Airportista, jossa poikettiin ihan ensimmäiseksi hakemassa liput Flamingon kylpylään ja leikkipaikka Naurusaareen. Sen jälkeen suunta kohti Flamingoa. Lapset pääsivät ensin purkamaan suurimmat energiat Naurusaaressa. Se on pienehkö leikkipaikka Flamingon viihdekeskuksessa. Odotettiin jotain HopLop-tyyppistä paikkaa, mutta tämä olikin huomattavasti vaatimattomampi paikka. Lapset kuitenkin viihtyivät ja se on pääasia. Minä jäin vielä tytön kanssa hetkeksi leikkimään, kun pojat lähtivät käymään ilmailumuseossa. Kun tytär oli leikkinyt tarpeekseen lähdettiin me tytöt Jumboon shoppailemaan. Mukaan tarttui neidille takki ja mekko.

Myöhemmin tavattiin pojat Jumbossa ja palattiin porukalla Flamingon puolelle etsimään sopivaa ruokapaikkaa. Päädyttiin lopulta Raxiin, koska toinen lapsista halusi ehdottomasti pizzaa ja toinen nakkeja. Sieltä sai jokainen valita lautaselleen mitä halusi. Mahat täysinä, uppoamista uhmaten lähdettiin uimaan. Flammingon kylpylä oli mielestäni aika kulahtanut. Vähän ahtaan ja synkän oloiset puku- ja suihkutilat, pesutiloissa oli useampi suihku jotka eivät toimineet ja oli jotenkin nuhjuista. Itse allasosasto oli kuitenkin lapsille oikein kiva. Löytyi ihan matalaa kahluuallasta, vähän syvempää leikkiallasta, paljon kelluvia leluja ja liukumäkiä. Aikuisten kesken en varmaan tuonne lähtisi (tosin en ole tutustunut siihen varsinaiseen kylpyläpuoleen, jossa 20-v ikäraja), mutta meille nyt oikein mukava paikka. Kolmen tunnin polskimisen jälkeen päästiin vihdoin viemään tavarat hotellihuoneeseen ja sitten jäätiinkin omaan hotelliin syömään illallista. Syömisen jälkeen käytiin vielä hetki hotellin leikkihuoneessa ja sitten omaan huoneeseen kölllimmään. Puoli kymmeltä oli jo koko sakilla päät tyynyssä. Sen verran rankka päivä oli.

Seuraavana aamuna käytiin hotellin uima-altaalla ja saunassa. Sen verran kylmää oli altaan vesi, että nyt ei kovin innokkaita uimareita ollut. Tämän jälkeen kyllä aamiainen hotellilla maistui hyvältä. Aamiaisen jälkeen pakattiin taas auto ja lähdettiin Heurekaan. Siellä vierähti pari tuntia mukavasti. Lapsille riitti ihmeteltää, vaikka mun mielestä paikka on ehkä hieman enemmän kouluikäisille suunnattu. Sieltä ajeltiin sitten ensin syömään ja sen jälkeen kohti kotia.

Viikonloppu vietettiin sitten rauhassa kotona. Sunnuntaiaamuna mulla oli kurkku kipeä ja viime viikko menikin flunssassa.

Viime viikonloppna vietettiin meillä pikkuneidin 4-v synttäreitä. Siinä humussa menikin koko viikonloppu. Lauantai järjestellessä ja sunnuntai juhliessa. Vieraita kävi kahdessa erässä. Ensin juhlittiin kavereiden kanssa ja sitten myöhemmin iltapäivällä tulivat sukulaiset. Aamupäivällä ehdittiin vielä pikaisesti virpomaankin naapureihin. IMG_1747.jpgIMG_1750.jpg

Nyt olen kipeän pojan kanssa kotona. Lievää vatsatautia tuntuu olevan. Tytär valitteli kipeää mahaa jo viikonloppuna, mutta se meni synttärijännityksen piikkiin. Ehkä se oli kuitenkin tätä samaa.  Toivottavasti menee nopeasti ohi, ja toivottavasti kukaan ei enää sairastu pääsiäisenä. Tiedossa olisi kyläilyä isovanhemmilla ja paljon ulkoilua ja kivaa yhdessäoloa.