No, enpä taas ole ehtinyt kirjottelemaan vaikka niin piti. Illat menee niin hirmu nopeesti. Eka viikko pt:n kanssa takana ja toinenkin jo puolivälissä.

Lupasin laittaa alkumittausten tulokset tänne.

Testit, suluissa tulos (asteikolla 1-5):

Jalat (oman painon kyykyt, toistot 30 s aikana) 26x (5)

Staattinen pito istuma-asennossa selkä seinää vasten 1,30 min (3)   

Rinta (punnerrukset polvet maassa, toistot 30 s aikana) 26 (5)        

vatsa (perusnostot istumaan asti, pt piti kiinni nilkoista, toistot 30 s aikana) 20x (4)

Staattinen pito, lankku 2,04 min (5)  

Selkä (päinmakuulta selän nostot 30 s aikana, pt piti kiinni nilkoista 32x (5)      

Kädet (pystypunnerrus vuorokäsin 5 kg puntilla uupumukseen asti) 45x (5)

Jalkaprässi (toistot uupumukseen asti, paino ~oman kehon paino) 60 kg x 35 (3)                                                          

Syvät vatsalihakset (selinmakuulta jalkoja lasketaan suorana alas niin kauan kuin pito pysyy) 45 astetta

Alkupaino _56,8 kg                    Vyötärö _82,5 cm            Rasva% _28,3         Lihas% _30,9     Sisäelinrasva _4

Eli tästä lähdetään lähdettiin. Toi paino on kyllä hirmunen, siis siihen verrattuna missä lukemissa se kevään aikana on pyörinyt. Välillä on aamupaino käynyt jopa hippasen alle 53 kg. Tosin tämä nyt on iltapaino ja treenivaatteissa punnittu. Turvotustakin oli selkeesti. Oikein tunsin miten maha pullotti pinkeenä.

Lähtötilanne kuvina

021-normal.jpg020-normal.jpg

Juteltiin pt:n kanssa siitä mun maksimisykkeestä ja treeenisykkeistä. Tässä oli pientä väärinymmärrystä, sillä hänenkin mielestään maksimisyke on yksilöllinen, mutta oli tarkoittanut sitä, että rauhallisemmalla treenillä saataisiin sitä rasituksen sietokykyä vähän nostettua, ettei se syke nousisi niin helposti. Maksimisykkeenä hän käytti laskennallista, kun ei vielä olla päästy paremmin mun sykkeen käyttäytymistä tutkimaan lenkillä.

Testailin vähän mun vanhoja sykemittareita. Mulla on sellanen yli 10 vuotta vanha Suunto, joka on ollut tosi hyvä, mutta jossain vaiheessa se alkoi kadottaa sykettä tai syke saattoi heitellä miten sattui. Vielä kerran kaivoin sen esiin, vaihdoin uudet paristot ja annoin vanhukselle vielä tilaisuuden. Välillä mittas ok, välillä syke katosi hetkeksi kokonaan ja välillä jäi jumittamaan ylös tai alas. Kun tulin kotiin ja aloin riisua sykevyötä, mittausosa putos lattialle ja mulle jäi se kuminauhaosa käteen. Oli käynyt tälleen:

006-normal.jpg

Ihmekkös tuo jos sykkeet on vähän mitä sattuu...

Nyt otin sitten käyttöön taas sellasen Lidlistä ostetun halpiksen. Se näyttää sykkeen ihan ok, mutta siinä ei saa todellista maksimisykettä määriteltyö, joten se mittaa kalorikulutuksen päin honkia. Ja lisäksi se on aika hankala käyttää. Voi sillä sykettä kuitenkin seurata.

Muuten tämä alku on mennyt tosi hyvin. Olen keskittynyt siihen, että laadukasta proteiinia tulee tarpeeksi. Pt oli unohtanut maidot ja juustot omista laskelmistaan, joten ei sitä heittoa kiloklubin ruokapäikkyyn tullutkaan niin hirveesti.

Rahkaa ja raejuustoa menee päivittäin. Ekan viikon ajan söin kuituja lähelle sen pt: n suositteleman 40 g, mutta mulla iski ihan hirveä turvotus ja ilmavaivat. Iltasin oli maha oikein ahdistavan pinkeä. Nyt olen vähän höllännyt kuituvaatimuksissa ja olo on parempi. Tulee sitä kuitua kuitenkin sellanen 30 g päivässä. Kasviksia olen koittanut syödä vielä monipuolisemmin kuin ennen. Kaksi lasia olen juonut viiniä, syönyt puolikkaan pullan ja muutaman karkin ohi ohjeiden - ja tänään töissä aamukahvilla jätskiä (toisenkin annoksen). Olo on tosi hyvä. Makeanhimoa ei ole ollut yhtään. Ainut mitä mun teki ihan hirveesti mieli, oli äidin tekemä päärynä-aurajuustotorttu mitä muut nauttivat punkun kera. Sillon teki tiukkaa jättää maistelu siihen yhteen haukkuun.

Tiistaina nähtiin salitreenin merkeissä. Sain tosi kivan ohjelman, jossa oli paljon samoja liikkeitä mitä olen tehnytkin, jotain vähän uusia jippoja ja muutama uusi liike. Vaihtoehtojakin on, ettei aina tarvitse tehdä samaa. Toivottavasti pääsen sunnuntaina testaamaan ohjelmaa itekseni. Tänään ois tarkotus heilutella kahvakuulaa kotipihalla.

Huomenna tiedossa grillailua ja illanistujaista työkaverin luona. Koitan siellä tehdä terveellisiä, fiksuja valintoja, mutta en ala dieettailemaan siellä. Olen porukan kuski, joten alkoholin kanssa ei tuli ongelmaa.

013-normal.jpg

Maanantaina grillailtiin kotona. Tässä mun annos. Pt sanoisi hyi, hyi juuston rasvasuudelle, mutta mä en pidä niin jetsulleen. ;)

014-normal.jpg

Palauttava lenkki vaihtui eilen Seikkailupuistossa köllöttelyyn. Lepokin tekee hyvää.