IMG_2003.jpg

Viime viikolla tuli sellanen fiilis, että nyt on vaan ihan pakko saada kesäkeittoa. Ja nam, olihan se herkkua!

Taas on tullut pitkä tauko kirjotteluun. Ei kerta kaikkiaan ole ollut mitään kirjoitettavaa. Tai en ole tiennyt miten asiani pukisin sanoiksi. Olen elänyt jonkinlaista etsikkovaihetta jälleen kerran.

Viimeksi siitä jo vähän puhuinkin, etten oikein tiedä mitä haluan. Tavoite on hukassa, ja toiveet muuttuvat päivästä toiseen. Tänään tuntuu tärkeältä tiristää kilo tai kaksi rasvaa pois ja huomenna taas haluan ottaa rennosti ja nautiskella. Ja joo, alkuviikosta tekee mieli kiristellä ja loppuviikkoa kohti mennessä taas ajatuksen kallistuvat rentoilun suuntaan. ;)

Nyt tuntuu, että olen pääsemässä jonkinlaiseen tasapainoon tämän asian kanssa.

Olen päättänyt, että tämän kesän missio on nauttia. Nauttia liikunnasta, muistaa myös palautuminen ja kehonhuolto, nauttia ruuasta, mutta kokeilla enemmän terveellisiä herkkuja, nauttia ulkoilusta, kokeilla uusia juttuja, touhuta lasten kanssa ja olla armollinen itselleni. Yritän katsoa itseäni peilistä hyväksyvästi, todeta joka päivä, että ihan mukiinmenevä nainen siinä on.

Koitan ottaa edes pienen venyttelytuokion joka päivä. Alan harjoitella uusia juttuja, tai vähän unohtuneita, kuten leuanvetoja ja päälläseisontaa. Mun poika on tässä kevään aikana oppinut seisomaan päällään. Kukaan ei häntä ole opettanut eikä siihen yllyttänyt. Itse alkoi vaan kokeilemaan. Jonkun pienen vinkin annoin lähtöasennosta ja siitä vähän kerrallaan se on kehittynyt. Nyt hän saa jo itsensä suoristettua pystyyn, vaikkei siinä vielä kauan pysykään. Mun suloinen temppuilijapoikani! <3 Ja nyt siis olen päättänyt, että jos mun 6-v poika, ni kyllä minäkin. :) Sitä paitsi, on hurjan hauskaa kokeilla noita juttuja yhdessä. Hän opettaa mulle päälläseisontaa ja mä opetan hänelle kärrynpyörän.

IMG_1980.jpg

Poika aloitti pyöräkrossikoulun, jossa joka toinen kerta on maastoajoa ja joka toinen kerta ollaan bmx-radalla. Nyt ollaan käyty yhdessä maastossa. Minä juosten koiran kanssa ja poika pyörällä. Kerran oltiin yhdessä pyöräilemässäkin. Niin kivaa tekemistä kahdestaan!

Syömisissä koitan panostaa kasvisten monipuoliseen käyttöön. Olen varmaan sanonut tämän monta kertaa ennenkin, mutta jotenkin homma tuntuu aina jumiutuvan tomaatti-kurkku-paprika -linjalle. Nyt kun taas alkaa olemaan tuoreita vihanneksia tarjolla melko edullisesti, niin aion kyllä ottaa niistä kaiken irti. Teen itselleni proteiinilettuja ja smoothieita välittämättä muun perheen vinoista katseista. Ehkä ne vielä uskaltautuvan kokeilemaan itsekin.

Tämä alkukesä on ehdottomasti mulle kesän parasta aikaa. Kaikki on niin tuoretta ja raikasta. Lisääntynyt valo ja lämpö villitsee ja energiaa tuntuu riittävän, vaikka toisaalta lomaa odotteleekin jo kuumeisesti. On ihana käydä lenkillä ja tehdä sen jälkeen lihaskuntoa pihalla. Ehkä tämän takia mua just nyt kiinnostaakin eniten kehonpainoharjoittelu. Olen seurannut paljon esimerkiksi Tikiksen somekanavia ja saanut hurjasti innostusta. Oman kehonpainolla pystyy todella tekemään vaativia treenejä. 

IMG_1999.jpg  IMG_1998.jpg

Viime viikolla tyttö oli sairaana ja olin pari päivää kotona hänen kanssaan. Silloin nautiskeltiin kiireettömistä aamuista ja vähän paremmasta aamiaisesta.

Viime viikonloppuna tytölle tuli korvatulehdus ja sen takia yöt meni huonosti. Tämä viikko on sitten mennytkin aika väsyneissä merkeissä. Tiistaina kävin juoksemassa ja tein pienen lihaskuntotreenin siihen päälle. Vieläkin on lihakset tosi kipeät ja koko kroppa tuntuu väsyneeltä. Ei ole siis palautuminen kohdillaan. Tämän viikon otan rauhallisemmin ja toivottavasti viikonlopun aikana saan levättyä. Tässä on mulla vielä opeteltavaa: Kuunnella kehoa ja levätä silloin kun täytyy, vaikka pääkoppa on virtaa täynnä ja vaatisi toimintaa.